Bedrijfsvoering

1.5 Onze huisvesting is duurzame en toekomstbestendig

PRESTATIE

1.5.1 We werken in duurzame en toekomstbestendige werklocaties
  • We creëren werk-, vergader- en ontmoetingsplekken die voldoen aan de geldende normering.
  • Wij richten de facilitaire voorzieningen (catering, schoonmaak) zo in, dat collega’s werken in een prettige, veilige en schone werkomgeving.
  • In aanbestedingen wordt duurzaamheid meegenomen als uitgangspunt

 

Indicator: 70% van de medewerkers waardeert de facilitaire voorzieningen gemiddeld met minimaal een 7.

 

1.5.2 We faciliteren de nieuwe werkomgeving bij de Samen055-locaties.
  • We maken uniforme facilitaire dienstverleningsafspraken, waarbij het uitgangspunt is dat de afspraken passen binnen de kaders duurzame en toekomstbestendige huisvesting. De Raad heeft in 2019 middelen vrijgemaakt voor vier nieuwe wijklocaties, waarvan er twee in 2020 zijn opgeleverd en één in 2021. In 2022 wordt de laatste locatie opgeleverd en ingericht. Deze ‘huiskamers van de wijk’ faciliteren de professionals die werken voor Samen055 om inwoners dichtbij en preventief van hulp en ondersteuning te voorzien.

NIEUWE ONTWIKKELING

Onontkoombaar financieel perspectief

Beveiliging

De beschikbare inzet van beveiliging zorgt voor een onveilig gevoel bij de medewerkers, waardoor de beveiliging is opgeschaald door middel van extra fysieke beveiliging, camera’s en noodknoppen.

Budget

structureel € 110.000

 

Catering

Om te voldoen aan de wettelijke eisen voor het omgaan met voedsel zijn de catering faciliteiten bij Gemeentewerf Noord en Werkgebouw Zuid aangepast (HACCP normen). Wanneer niet wordt voldaan aan de wettelijke eisen kan dit een boete en/of (tijdelijke) sluiting van de catering faciliteit tot gevolg hebben (denk ook aan imago schade). Vanuit goed werkgeverschap garanderen wij hiermee op dit punt een veilige omgeving voor onze medewerkers, wat ook zichtbaar is voor de buitenwereld. Daarom worden deze werkzaamheden nu uitgevoerd door een professionele cateraar. Opties voor de toekomst zijn het wijzigen van het huidige catering concept. Gevolg zal dan wel zijn dat het voorzieningenniveau drastisch naar beneden moet worden bijgesteld.

Budget

€ 113.000 t/m 2023

 

Gebouwenbeheersysteem

Het gebouwbeheersysteem (oa klimaat en verlichting) en gebouw gebonden systemen (oa toegangscontrole, camera’s, intercoms) zijn aangesloten op een eigen gebouwennetwerk.  Deze systemen en het netwerk zijn noodzakelijk voor een veilige en comfortabele werkomgeving. Het beheer hiervan  moet voldoen aan de aangescherpte eisen van de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO).

Budget:

structureel€ 33.000.

 

Andere vorm van SROI

In de aanbesteding voor warme en koude dranken in 2019 is een andere vorm van SROI ingezet voor het onderhoud van de koffie automaten. Er is ingezet op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die vanuit een uitkeringssituatie binnen de gemeente Apeldoorn in reguliere dienst zijn genomen bij de leverancier. Voorheen werd het automatenbeheer verzorgd door mensen vanuit een leer-werkzetting onder begeleiding van de cateraar. Al in 2019 werd duidelijk dat de aanlevering van deze kandidaten stokte en dat over werd gegaan tot het inhuren van uitzendkrachten. In de aanbesteding is gekozen voor een andere invulling mbt SROI eisen, zodat wij als gemeente aan onze SROI verplichting kunnen blijven voldoen. Het betreft hier een contract met een minimale looptijd tot 1 januari 2024. Tot deze periode is deze ontwikkeling (kosten) onomkeerbaar. Opties voor de toekomst zijn het wijzigen van het huidige concept. Gevolg zal dan wel zijn dat het voorzieningenniveau naar beneden moet worden bijgesteld.

Budget

€ 76.000 t/m 2024

 

Benodigd budget

Deze pagina is gebouwd op 10/06/2021 07:56:13 met de export van 10/05/2021 15:50:22